Twyyso combineert de mogelijkheden van Social Media met bestaande businessmodellen. Een concept dat uitgevers, tv-zenders en programmamakers in staat stelt op unieke wijze content om te zetten in klinkende munt en ook meer engagement te realiseren.
De vrijdagavonden duren lang tegenwoordig. Slechts bij hoge uitzondering is de uitslag van The Voice of Holland voor de klok van middernacht bekend. De commotie over het uitlekken van een uitslag via Twitter van de sing-off in de kwartfinale die in de nachtelijke uren na de reguliere uitzending bleek te zijn opgenomen, was nog maar nauwelijks bekoeld of het verloop van de halve finale deed opnieuw Nederland op zijn grondvesten schudden.
Op de sociale media tuimelde in elk geval iedereen weer over elkaar heen om zijn ongenoegen te uiten. Ruim 215.000 tweets van circa 85.000 twitteraars (bron: Twittermania) brachten met trending topics naar voren dat er niets klopte van het feit dat Paul Turner zijn battle wist te winnen van Wouter Vink. De betere zanger moest het volgens Nico Dijkshoorn opnemen tegen een draaiende sapcentrifuge. De gedoodverfde winnaar Charly Luske moest tot veler verbijstering zijn meerdere erkennen in Chris Hordijk.
De verschillende coaches kregen er ook fors van langs. De enige die echt stelling durfde te nemen was Angela Groothuizen. De andere 3 (of 4) kwamen niet verder dan een minieme voorkeur voor een van hun 2 kandidaten met percentages van 49 en 51%. Volksverlakkerij werd er geroepen, geknoeid met de stemmen. Het getuigt eerder van een enorme slimheid. Wanneer de coaches zich nadrukkelijk uitspreken voor een van de kandidaten, dan telt de stem van het volk nauwelijks. Niet bij deze aflevering, want “de lijnen waren gesloten, de stemmen geteld.”
Volgende week is de finale, de voorbereidingen van seizoen 3 zijn in volle gang. En ook in het nieuwe seizoen moet er volop worden gebeld en ge-sms’t.
Vincent Leenders